zondag 19 januari 2014

Klaar 2013?..... AF 2014

Het is mijn werk om terug te kijken op gebeurtenissen om te zien of iets anders had gekund en verschil gemaakt zou hebben. Het is ook mijn werk om vooruit te kijken, risico´s te berekenen en te voorkomen. Dus waarom dat niet toegepast op mijn leven?
(c) Monteolivo
2013 heeft heel veel goeds gebracht. Ik ga niet weer een top tien maken want Pio en olijven plukken in Umbria staan weer op 1 en 2. Ik ga gewoon de leukste dingen opnoemen (een paar).

(c) Monteolivo
Mijn tuin heeft het geweldig gedaan en een overvloed aan fruit opgeleverd dat ik nog steeds niet allemaal heb verwerkt. Ik kon zelfs 17 kiwis oogsten en er jam van maken. 











(c) Monteolivo
Het beste was dat ik recepten kreeg van allerlei mensen over de hele wereld en daardoor een paar speciale dingen kon maken zoals vijgenazijn en perenchutney.









(c) Monteolivo
Mijn eigen recept leverde een smakelijke appelwijn op, waarvan het effect iets heftiger bleek dan de smaak deed vermoeden. Maar ik heb er erg van genoten.















(c) Monteolivo
Een ander leuk experiment was het maken van thee van de kruiden uit mijn tuin. Het was een genoegen om ze te te drogen, malen en de theezakjes te vullen tot ik een vol kistje had, allemaal voorzien van een door mijzelf ontworpen etiketje. De thee smaakte heerlijk want mijn gewaardeerde collega dronk het in twee weken allemaal op. Dus, volgend jaar begin ik eerder en maak ik meer.






(c) Monteolivo
Ik kan Umbria niet overslaan, want van alles wat ik heb beleefd is Umbria mijn beste ervaring en mijn liefste wens. Ik bracht een geweldige zomer door, onmoette nieuwe mensen, ontdekte nieuwe plekken, bozocht oude vrienden en plaatsen en was compleet gelukkig. Ik zat elke ochtend op het terras, keek naar het vogelnestje in mijn muur, genoot van de zonsopgang en huilde van angst er weg te moeten. En toen gebeurde er wat. Maar dat vertel ik straks.








(c) Monteolivo
Daardoor was mijn herfst een belevenis van puur geluk en vreugde in elke seconde ervan. Olijven plukken en je onderdompelen in het landleven is altijd een genoegen, maar ditmaal was ik er deel van. Het was mijn leven. Ik heb het geleefd.









(c) Monteolivo
2013 had ook minder leuke kanten. Ik moest afscheid nemen van mijn lieve hond Uno en mijn geliefde kat Vito. Rust zacht beste vriendjes. Het is goed om te weten dat jullie samen zijn en ik weet zeker dat jullie op een fijne warme plaats zijn.









Dus het is tijd om 2013 vaarwel te zeggen en 2014 te verwelkomen. Je kunt niet in de toekomst kijken, maar ik kan wel mijn plannen vertellen. Een licht risico want we moeten nog 17 dagen, maar dromen mag.
(c) Monteolivo

(c) Monteolivo
Ik ga in Viepri wonen. Ik kan natuurlijk Nederland nog niet uit, maar het huis is van mij, ik kan er thuis van maken. Het voelde altijd al als thuis, maar nu IS het ook echt zo. Ik kan niet beschrijven hoe dat voelt, maar ik kan laten zien hoe het eruit ziet.









(c) Monteolivo
Als je er ook op vakantie wil, heb ik goed nieuws. Dat kan. Ik ga het namelijk verhuren.  
Als je belangstelling hebt, stuur me dan een mailtje, monteolivo@planet.nl






Geen opmerkingen:

Een reactie posten